Öğrenci Vizesi ve Oturma İzni


Kayıt için öğrenim vizesinin bulunması zorunludur. Öğrenim vizesini adaylar Üniversitemize kayıtlarını tamamladıktan sonra; Üniversitemiz Öğrenci İşlerinden alacakları öğrenci belgesi ve muhasebe birimimizden alacakları ödeme yaptıklarına dair dekont ile birlikte ülkelerindeki (veya en yakın) Türkiye Büyükelçiliği’ne giderek alabilirler.

Üniversiteye yeni kabul edilen lisans ve lisansüstü yabancı öğrenciler, ülkelerindeki en yakın Türk elçiliğinden öğrenim vizesi alırlar. Öğrenciler ülkemize giriş yaptıkları tarihten itibaren bir ay içerisindeÖğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan, kapalı zarf içerisinde İkamet Bilgi Formu alırlar. İkamet Bilgi Formu, İkamet Tezkeresi İstek Formu ve diğer belgeler ile öğrenim amaçlı ikamet izni taleplerini ilgili Emniyet Müdürlüğüne yapmaları gerekmektedir. İkamet tezkereniz geçerli olduğu sürece, Türkiye’ye girmek için vize almanıza gerek yoktur. İkamet süresi dolanlar, en fazla 15 gün içerisinde ikametlerini uzatmak zorundadırlar. Aksi takdirde yasal işlem uygulanır. Kayıtsız olan, izin alan (kayıt donduran), ilişiği kesilen, kendi isteğiyle ilişik kesen ve mezun olan öğrencilerin listesi her dönem Emniyet Müdürlüğü'ne iletilir ve bu öğrencilerin oturma izni iptal edilir.

Yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili Emniyet Genel Müdürlüğü’nün web sitesi;

http://yabancilar.iem.gov.tr/