Beykent Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü tarafından düzenlenen 'Marka Yönetimi ve Dergi Yayıncılığı, Metro Gastro' konulu Panel 04 Mayıs Pazartesi günü saat 14.30’de Taksim Yerleşkesi Adem Çelik Amfisinde gerçekleştirildi.

Türkiye’de 25. yıllarını kutlamanın mutluluğunu yaşadıklarını belirten Metro Toptancı Market Türkiye Marka Yönetimi ve Pazarlama İletişimi Grup Müdürü Aylin Mutlu ve Metro Kültür Yayınları Editörü Nilhan Aras; uluslararası başarılı bir marka olmanın değişen yeni dinamiklerini, başarılı marka yönetimi stratejilerini, tarladaki üreticinden, şehirdeki restoranlara kadar gastronomi faaliyet alanları içinde yer alan herkesle nasıl “iş ortağı” olduklarını ve Türkiye’nin sahip olduğu yemek kültür değerlerinin yaşatılması için hazırladıkları farklı projeleri öğrencilerimiz ile paylaştı. 

Aras konuşmasında; Metro Kültür Yayınlarının misyonunun, Anadolu’nun yemek kültürü bilgeliğini araştırmak, aktarmak ve yaşatmak olduğunu bu nedenle de Türkiye’de yemek kültürü değerinin fark edilmesi ve yaşatılmasına çok önemli katkılarda bulunduklarını belirtti.

Metro Gastro Dergisinin, Gourmand Dünyanın En İyi Yemek Dergisi İkinciliği (2009) ödülünü aldığını belirten Aras konuşmasını, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencilerimizi, METRO Toptancı Marketlerinin gelecek dönemde hayata geçecek olan “Gastronomi” odaklı faaliyetlerine davet etmesi ile sonlandırdı.

Panelin sonunda üniversitemiz Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. İlkay Kanık,  günümüzde global düşünüp yerel hareket eden şirket tanımlamasının değişerek,  Metro Toptancı Marketleri gibi, Türkiye’nin yemek kültürel mirasına, farklı alanlarda sahip çıkan, onu destekleyerek, sürdürülebilir olmasını amaçlayan global düşünüp, yerele değerler katan şirketler haline geldiğini vurguladı.   

Panel öğrencilerimizin sorularının cevaplandırılması ile sona erdi.